با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن یادگیری الکترونیکی ایران
آموزش از دور
بررسی ویژگی‌های فرهنگی یادگیرندگان آموزش الکترونیکی مطالعه موردی دانشجویان مجازی دانشگاه پیام نور استان خوزستان

خدیجه نورانی؛ محمدرضا مرادی؛ فرهاد سراجی؛ بهمن زندی

دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 41-65

https://doi.org/10.30473/idej.2023.67355.1147

چکیده
  چکیده: موضوع فرهنگ در حوزه آموزش الکترونیکی از اهمیت شایانی برخوردار است. بر همین اساس هدف پژوهش، بررسی ویژگی‌های فرهنگی یادگیرندگان آموزش الکترونیکی دانشگاه پیام نور استان خوزستان بود. روش پژوهش از نوع توصیفی و ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته‌ای بود که براساس چهار بعد از نظریه فرهنگی هافستد طراحی شد. این چهار بعد مورد بررسی فاصله ...  بیشتر

تحلیل مفهوم کتاب درسی دانشگاهی باز و از دور بر اساس مدل هیبرید و ارائه مدل

مانوش مهرابی؛ بهمن زندی

دوره 1، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 25-32

چکیده
   کتاب درسی خواه به شکل چاپی خواه در قالب الکترونیکی اصلی‏ ترین رسانه در دانشگاه‏های باز و از دور است. این رسانه لازم است شامل ویژگی‏هایی باشد که یادگیرنده از دور را بدون نیاز به حضور استاد به عمیق ترین سطح از یادگیری برساند. پژوهش حاضر با هدف کلی طراحی الگوی مطلوب کتاب درسی دانشگاهی باز و از دور طراحی و اجرا شد. روش مورد استفاده ...  بیشتر